Første generasjon Renault Captur har solgt over 1,2 millioner eksemplarer siden lanseringen i 2013 og i 2016 var den Europas mest solgte crossover. Nå kommer den i ny utgave, med nytt design og proppfull av ettertraktede oppgraderinger. Og ikke minst, den kommer også som plug-in hybrid.
Plug-in hybrid
En av de mest spennende nyhetene ved nye Renault Captur er at den nå kommer som plug-in hybrid, og blir med det den første «E-Tech»-hybriden fra Renault-gruppen. Bilen vil alltid starte i elektrisk modus, noe som gir den en unik kjørekomfort og dynamisk og kjapp respons ved oppstart. Hybriden har også et bremsesystem som gjenvinner energi når du bremser og dermed lader du batteriene også når du kjører.
Med en rekkevidde på ca. 65 km ved bykjøring og 45 km i hastigheter opp til 135 km/t (målt etter den nye og strengere WLTP-metoden) vil nok mange oppleve at de kan få unnagjort sin daglige kjøring nesten utelukkende på ren strøm.
Fargekombinasjoner for alle
På utsiden har det også skjedd en del ting. Grillen har blitt bredere og bilen har fått ny frontfanger med krom-detaljer. Baklyktene har blitt slankere og to brede luftdeflektorer har kommet på plass foran hjulbuene. Dette forbedrer på sin side bilens aerodynamiske egenskaper og reduserer drivstoff-forbruket. Og så ser det jo unektelig veldig tøft ut. Bilen har også blitt 11 cm lengre og fått 2 cm større akselavstand og LED-lykter er nå standard på alle utstyrsnivåer.
Om du vil ha en bil som skiller seg fra mengden burde nye Renault Captur være et godt utgangspunkt. Man kan nemlig kombinere karosserifarge, takfarge og felger til over 90 ulike varianter.
Design og brukervennlighet i skjønn harmoni
Det er ikke bare på utsiden at Renault Captur har forandret seg. På innsiden kan man virkelig se at de franske designerne har truffet blink. I samme stil som Zoe og Clio har Captur fått det lekre 10 tommers touch-displayet med pianotaster og tre hjul under. Innebygget navigasjon, støtte for smarttelefoner og nytt multimediasystem er selvfølgelig også på plass. Setene har fått 25% mer polstring og har blitt 15 mm lengre, mens ryggen har blitt høyere. Som en del av Renaults nye grønne linje bruker de også flere resirkulerte elementer i interiøret. Blant annet er flere av tekstilene gjort sterkere ved at man har vevd inn gamle setebelter i stoffet.
Også innvendig er det rom for å finne sin egen stil. Her har man 18 ulike interiørkombinasjoner å velge mellom, og 8 alternativer for interiørlys.
Dette er absolutt en bil som burde prøves.
Vi i Frydenbø Bilsenter er opptatt av gode opplevelser når du kjører bil, men også når du besøker nettsiden vår. Derfor bruker vi informasjonskapsler. Noen av disse er nødvendige for at nettsiden vår skal fungere, mens andre brukes for statistikk og tilpasset markedsføring.
Les mer om vårt personvern her.