Alt inkludert! Ingen innskudd, en fast månedspris og kun 3 måneders oppsigelse.
Du trenger heller ikke vente lenge på din nye bil, etter bare noen uker kan du kjøre en splitter ny Volvo.
Trond Haugland, Frydenbø bil, Minde.
Trond Haugland har solgt Volvo hos Frydenbø Bilsenter i 20 år, men nå er noe i endring. Kundene kjøper ikke lenger bil. De abonnerer på den.
– Det er først når abonnementet forklares at kundene sperrer opp øynene. Da velger over halvparten av dem som skal ha ny bil et abonnement, forteller den erfarne bilselgeren.
– Med et abonnement slipper du å forholde deg til alt rundt et bilhold – alt er inkludert og du har én fast månedspris å forholde deg til.
Disse bilene kan du abonnere på akkurat nå!
Det er Volvo som står bak abonnementet som heter «Care by Volvo». Men hva betyr det å abonnere på en bil?
– Når du abonnerer på bil, betaler du en fast sum i måneden der alt er inkludert: Bilen, forsikring til alle som kjører den, service, EU-kontroll, og dekkhotell. Det er ingen innskudd, og du velger selv om du vil binde deg for alt fra tre måneder til tre år, forklarer Haugland og oppsummerer bilabonnement med ett ord:
– Sytalaust!
Det er ingen hemmelighet at det koster mye å ha bil. Mange av utgiftene glemmer vi også å ta med når vi regner på det.
– Forsikringen, veiavgift, vinterdekk, og service er bare noen av utgiftene. Den største kostnaden av de alle kan vi ikke engang se: Verdifallet, poengterer Haugland.
Alle disse utgiftene er inkludert i «Care by Volvo».
– Ta for eksempel forsikringen. Er du en bevisst forbruker, ringer du gjerne rundt til flere selskaper og finner den beste avtalen. Dette har «Care by Volvo» allerede gjort for deg – med et vesentlig bedre forhandlingsgrunnlag enn noen person klarer alene. I tillegg får du dekkhotell, service og vinterdekk i prisen.
I motsetning til andre bilabonnementer får du gjennom «Care by Volvo en splitter ny Volvo som ingen andre har brukt. Bilen er levert direkte fra fabrikk og det er kort leveringstid.
En som har oversikten på alt som selges i Frydenbø, er salgsdirektør Terje Waagenes. Han gleder seg over at de er blant fåtallet som kan levere helt nye biler på kort tid. Slik er det ikke ellers i bransjen.
– Mangelen på halvledere, og fraktskip som ikke kommer inn til havn fordi personell på havnen er syke, fører til voldsomme forsinkelser i hele linjen. Men Volvo har nye biler, og de får du tak i med «Care by Volvo», slår Waagenes. Han lover rask levering.
– Du kan også velge å konfigurere den nye bilen akkurat slik du vil, men da vil leveringen være vesentlig lenger siden bilen kommer i produksjonskø hos fabrikken.
De ferdigkonfiguerte bilene fra «Care by Volvo» har alt du trenger av utstyr og litt til:
– Det er topp-utstyrte biler vi snakker om her. Det er premium, både bilen og tjenesten. Det er vel ikke mange som leverer bilen nyvasket og støvsug etter en service? Det gjør vi med «Care by Volvo», forteller Waagenes.
Terje Waagenes, salgsdirektør i Frydenbø Bilsenter
Det er enkelt og fleksibelt, og alt er inkludert. For et fast månedsbeløp får du bilen du vil ha, mens vi tar hånd om resten. Det er ingen innskudd og du kan velge om du skal binde deg for 3 måneder eller 3 år.
Ingen grunn til bekymring, Care by Volvo-abonnementene inkluderer en fullverdig kaskoforsikring. Egenandelen for abonnementsbilen er maks kr 4000 hvis du er ansvarlig for skaden, men kan være lavere avhengig av hendelse.
Enten din egen livssituasjon endrer seg eller du bare har lyst på en annen modell, kan du be om å bytte bil med bare 3 måneders oppsigelse, dersom du har samme kreditforhold som da kontrakten ble inngått.
Med bilabonnementet ditt er det ikke noe depositum eller forhandlinger. I stedet betaler du en fast månedlig avgift som dekker det meste av bilholdet.
Care by Volvo abonnementet inkluderer vesentlige slitasjedeler. Disse oppdateres i forbindelse med vedlikeholdsservice.
EU-kontroll, også kalt periodisk kjøretøykontroll, er dekket via abonnementsprisen.
Bilen din inkluderer døgnåpen veihjelp. Hvis du har en ulykke, havari, sperring eller flat dekk, er det bare å trykke på bilens Volvo On Call-knapp for å be om hjelp. Hvis vi ikke kan hjelpe på stedet, tar vi deg til en Volvo-servicepartner.
Abonnementet inkluderer planlagt service og vedlikehold. Du vil få beskjed når det er tid for service, og vi rydder og vasker bilen din etter hvert besøk. Kontakt oss om bilen din varsler om at det er tid for service.
Velg en avtale med 36-måneders binding eller en fleksibel avtale med 3 måneders oppsigelse.
Care by Volvo tas hånd om av Frydenbø Bil. Dermed har du en lokal forhandler som tar vare på deg gjennom hele prosessen fra inngått avtale til du leverer bilen tilbake.
Hos oss i Frydenbø Bilsenter står dyktige fagfolk klare til å gi deg gratis veiledning, god rådgivning og ikke minst prøvekjøring av bilen.
Du kan velge enten 36 måneders binding eller 3 måneders oppsigelse, om bilen er til privat bruk eller til en bedrift, og hvilken årlig kjørelengde som passer for deg.
Når du har valgt bilen du ønsker og personalisert abonnementet ditt kan du sette bilen i bestilling. Leveringstiden er helt nede i fire uker på noen av modellene.
Nå er bilen din klar. Den helt nye Volvoen henter du hos oss i Frydenbø Bilsenter hvor du også får en full gjennomgang av bilen. Nyt den første kjøreturen med et forutsigbart, enkelt og fleksibelt bilabonnement.
Care by Volvo tas hånd om av Frydenbø Bilsenter. Vi er din lokale forhandler som tar vare på deg gjennom hele prosessen fra inngått avtale til du leverer bilen tilbake.
Vi i Frydenbø Bilsenter er opptatt av gode opplevelser når du kjører bil, men også når du besøker nettsiden vår. Derfor bruker vi informasjonskapsler. Noen av disse er nødvendige for at nettsiden vår skal fungere, mens andre brukes for statistikk og tilpasset markedsføring.
Les mer om vårt personvern her.