Da ulykken først var ute, var Kenneth Kausland glad han kjørte Volvo.
Det var et par dager før påske at Kenneth Kausland opplevde alle sjåførers verste mareritt. En møtende bil kom over i Kenneths kjørebane og bilene kolliderte front mot front.
– Glad jeg kjørte Volvo
Kenneth kjørte i sin Volvo XC70 2013-modell og er ikke i tvil om at han er glad for nettopp det. Bildene av Kenneths bil viser at det har svært sterke krefter i sving, men utrolig nok kom Kenneth i fra det hele uten en skramme.
– Det skjedde i en femtisone, og jeg regner med at både jeg og den andre bilen holdt mellom 40 og 50 kilometer i timen når det smalt. Jeg har alltid tenkt på Volvo som trafikksikre biler og det fikk jeg absolutt bekreftet her. Før kollisjonen merket jeg at bilen koblet inn bremsene på egenhånd og setebeltene strammet seg slik at jeg ble sugd inn i setet og holdt fast, i tillegg ble airbagene utløst, forteller Kenneth.
Volvo On Call
– Volvo On Call fungerte som det skulle, og bare sekunder etter sammenstøtet var jeg i kontakt med nødsentralen, noe som gjorde at hjelpen ble tilkalt så raskt som overhodet mulig. Det er helt klart at det gir en ekstra trygghetsfølelse å vite at dette er på plass, forteller Kenneth.
Volvo On Call er en integrert hjelpetjeneste og mobil-app som gir deg full oversikt og kontroll over din Volvo. En av funksjonene som inngår i Volvo On Call er at bilen ved kollisjon automatisk kobles opp mot en Volvo On Call nødsentral som igjen vil tilkalle assistanse dit du befinner deg.
Holder seg til Volvo
Kenneths XC70 måtte vrakes etter det kraftige sammenstøtet i påsketrafikken. Selv var han aldri i tvil om hvilket bilmerke han skulle fortsette med.
– Det var helt naturlig for meg å velge Volvo igjen. Jeg har hatt sju Volvoer i min tid og jeg har alltid tenkt på dem som trygge og gode biler, det har jeg nå fått erfare selv også. Siden jeg hadde Volvos egen Volvia Total forsikring fikk jeg også tilbake en forsikringspremie på 25 prosent mer enn hva jeg betalte for bilen, sier Kenneth med et smil.
Kort tid etter ulykken kunne salgskonsulent Joachim Hodneland ved Frydenbø Bil overlevere Kenneth en flott Volvo XC60 2012-modell.
– Jeg må si at jeg er veldig fornøyd med assistansen jeg har fått ved Frydenbø Bil både før og etter ulykken. Det er klart at det var en skremmende situasjon å oppleve, og jeg tenker nok litt på det fremdeles når jeg er ute og kjører. Jeg vet i alle fall at jeg sitter trygt i min Volvo XC60, avslutter Kenneth.
Vi i Frydenbø Bilsenter er opptatt av gode opplevelser når du kjører bil, men også når du besøker nettsiden vår. Derfor bruker vi informasjonskapsler. Noen av disse er nødvendige for at nettsiden vår skal fungere, mens andre brukes for statistikk og tilpasset markedsføring.
Les mer om vårt personvern her.