Volvo har de mest fornøyde kundene

Volvo Car Norway gikk helt til topps da Norsk Kundebarometer 2018 ble offentliggjort i mai. Volvo ble med det vinner av Kundetilfredshetsprisen 2018. 6.446 forbrukere deltok i årets undersøkelse som viser hvor lojale og tilfredse norske forbrukere er med bedriftene de kjøper varer og tjenester fra.

VOLVO VINNER KUNDENES HJERTER

Volvos bilforhandlere har Norges mest fornøyde kunder, viser Norsk Kundebarometer 2018 fra Handelshøyskolen BI.  Forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI har i mer enn tjue år målt kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere. 
 
Mer enn 6.400 forbrukere har fortalt hvor fornøyde de er med bedrifter de selv kjøper varer og tjenester av. Deltakerne i undersøkelsen har altså førstehåndserfaring med virksomhetene de vurderer.
 
Norsk Kundebarometer 2018 fra BI omfatter til sammen 160 bedrifter fra rundt 30 ulike bransjer. Undersøkelsen ble gjennomført i perioden fra januar til april 2018.

Volvo til topps

Her er norske forbrukeres dom i 2018! Volvos bilforhandlere har Norges mest tilfredse kunder, og vinner dermed Kundetilfredshetsprisen 2018. Volvo oppnår et resultat på 84,6 av maksimalt 100 oppnåelige poeng for kundetilfredshet.
 
Volvo inntar førsteplassen foran Vinmonopolet og Toyota som oppnår en kundetilfredshet på henholdsvis 83,5 og 83,2 poeng. Flere av de andre bedriftene på toppen av Norsk Kundebarometer er, i likhet med årets topp tre, gjengangere, som Finn.no, Skoda, Flytoget, Sbanken (tidligere Skandiabanken) og Handelsbanken.
 
- Dette er bedrifter som tilbyr høy kvalitet og effektive løsninger for sine kunder. Vinnerbedriftene er kontinuerlig opptatt av å forbedre seg, og kjennetegnes av kundefokus i et langsiktig perspektiv, sier Pål Rasmus Silseth, som er prosjektleder for Norsk Kundebarometer ved Handelshøyskolen BI.

 
Les hele artikkelen her!

   

Velkommen til Frydenbø!