Hils på Øivind hos Polestar Kristiansand

Øivind hadde allerede Polestar før han begynte hos Frydenbø Bil Kristiansand, så når muligheten var der var valget enkelt.

En Polestar ansatt står mellom to nye MY26 modeller av Polestar 2 og Polestar 4

Ekte bilglede og entusiasme

Jeg har alltid vært interessert i bil, og var strålende fornøyd med Polestar som kunde. Da han bestemte seg for å satse på bil som yrke, var det få merker han var interessert å jobbe med, men Polestar var definitivt ett av dem. Det er noe med totalpakken hos Polestar som er veldig lett å bli begeistret for, og det er veldig gøy å oppleve at kunder opplever det samme som jeg gjorde. 

- Hvordan ser en vanlig dag ut her hos dere?

Vi har vel egentlig ingen vanlige dager, det er alltid variert, høyt tempo og mye kontakt med folk, noe som er med på å gjøre dagene gøy. Det er lett og se at Øivind er like begeistret for Polestar som kundene er når han snakker om hvordan dagene er. 

Det er noe med å vise potensielle kunder totalpakken som Polestar tilbyr. Her får du en kvalitetsfølelse som tidligere stort sett var forbeholdt mye dyrere tyske premium merker, men til en mer fornuftig pris. At vi også befinner oss på sørlandet kommer også tydelig frem når Øivind beskriver følelsen av noe så enkelt som å lukke døren som å lukke en salmebok. Samtidig er det biler som er utrolig morsomme å kjøre, det er rett og slett en veldig solid totalpakke.

 

 

Vi er veldig opptatt av at kunden skal oppleve tillit til oss. Kunder skal få inntrykk av at vi ønsker å dekke deres behov, og at vi sammen finner den løsningen som er riktig. Vi ønsker at de skal komme tilbake neste gang de bytter bil.

En Polestar ansatt står inntil en hvit container med Polestar skrevet på

Øivind sammen med helt nye MY26 modeller av Polestar 2 og Polestar 4

Kundeopplevelsen står i sentrum

- Hva spør kunder om når de kommer til dere?

Vi får en del spørsmål om rekkevidde og der har vi grunn til å være stolt. Polestar kommer veldig godt ut i rekkeviddetester, og de oppgitte WLTP tallene er veldig tett på hva kunde kan forvente som reel rekkevidde, det er ikke noe alle merker kan si. Vi får også en del spørsmål rundt Polestar 4 og det at den ikke har bakrute.

Polestar_4_hero_avstand-2-1

Polestar 4 skiller seg fra alle konkurrenter da den ikke har en tradisjonell bakrute, og heller har digitalt speil som henter bilde fra et kamera plassert høyt oppe bak på bilen. Det kan oppleves uvant for kunder, men jeg pleier å si at etter to timer så har du vendt deg til det. Når du først har vendt deg til det vil du ikke tilbake. Et digitalt speil gir mye bedre oversikt over det som skjer bak bilen, uten hindringene som nakkestøtter og små bakvinduer kan gi. Jeg minner likevel hundeeiere på at hunden ikke får noe å se ut av bak, slik at kunden selv kan ta en vurdering på dette.

Har du noen gode kundehistorier du vil dele? 

Vi har mange gode kundehistorier, eksempelvis når en prest kom innom.

Han var en sporty kar, langt unna stereotypien. Han var begeistret for Polestar 4, og i en e-post så jeg at han var James Bond-fan. Da fortalte jeg han at jeg hadde en gullfarget James Bond-bil til ham. Han ble skikkelig giret, men lurte på om det ble for prangende med prest i gullbil. Jeg svarte at hvis vi folierer panser og bakparten i matt sort, så får du jo den gylne veien til himmelen. Resultatet ble en fullspekket Polestar 4 i gull.

Polestar 4 i Gold

Hvorfor Polestar 4 er Øivinds favoritt

Når Øivind blir spurt om hvilken modell som er favoritt lander han til slutt på Polestar 4. 

Det er noe med totalpakken. Det er rett og slett utrolig mye bil for pengene. Kjørekomforten er i en egen klasse, den er sportslig og jeg har hatt flere som har sammenlignet den med Porsche Macan. Vi opplever at mange velger å bytte fra dyrere merker. Når du plusser på Google-systemene med stemmestyring og kart begynner du fort å nærme deg en komplett bil, uten at det koster mer enn det smaker.

Øivind setter også pris på detaljene, som en smart bagesjeromsløsning i Polestar 3, hvor du kan sette opp gulvet slik at det blir kroker til handleposer. Når vi spør om hva som er anbefalt testrute for å oppleve alt Polestar har å tilby er svaret gamleveien til Lillesand med retur på nye E18, da får du svingene og komforten på motorveien. (Intervjuer kan selv bekrefte at dette er en veldig fin rundtur som fikk prøve Polestar 3 på samme rute).

 

Frydenbø Bil Kristiansand

Arbeidsmiljøet i Kristiansand er like godt, og viktig som bilene. Vi elsker å ha det gøy på jobb, tulle med hverandre og spille hverandre gode. Trivsel er en forutsetning for å lykkes. Og kunde merker det. Jeg er veldig fornøyd med at vi har fått utrolig gode tilbakemeldinger på kundeopplevelsen og er en av de raskeste klatrerene på OSAT rankingen for Polestar i hele verden. I sommer har vi vært blant de beste i Norge, så det er gøy å se at det vi jobber med hver dag også blir lagt merke til blant kunder.

Hos oss møter du folk som både elsker bil og setter kunden først. Det er den kombinasjonen vi vil være kjent for.

 

 

Portrett av Øivind Andre Thomassen

Kontakt Polestar Space Kristiansand

Øivind Andre Thomassen - Space Manager

Tlf: 488 88 989

Epost: oath@frydenbo.no